Ik ben Carin, jouw linkhulpje!

Ik kan wel zeggen dat linkbuilding als een ware ‘ketting’ door mijn leven loopt. Mijn eerste linkjes plaatste ik al in 2003. Dit was voor de website van ‘Ontbijtservice Aan de Waal’, het bedrijf waar ik destijds eigenaar van was. Het internet bestond pas enkele jaren en de eerste websites met simpele bestelsystemen domineerden de markt. De linkbuildingwerkzaamheden bestonden destijds voornamelijk uit het creëren en onderhouden van dochterpagina’s op sites zoals startpagina.nl, goedbegin.nl, startkabel.nl enzovoorts. Via deze pagina’s ruilde ik links met andere website eigenaren.

De linkbuilding technieken veranderen continu

Iedereen die een klein beetje actief is op het internet, weet dat de wereld van online marketing nooit stil staat. Er bestaan ontzettend veel verschillende technieken om je eigen website te promoten. Ik heb vanaf het allereerste begin de ontwikkeling van online marketing mee mogen maken, dit hele proces blijft me dan ook ten zeerste interesseren! Ik blijf steeds veel uitdagingen zien en probeer alle nieuwe technieken eigen te maken en in te zetten op de manier waarvan ik denk dat het werkt.

 

 

 

 

Het einde werd een nieuw begin

Na 10 jaar stopte ik met het bedrijf Ontbijtservice Aan de Waal en zocht ik naar een nieuwe uitdaging. Ik ging in loondienst bij de Brievenbuswinkel.nl en was daar onder andere verantwoordelijk voor de promotie van de website. Toch kroop mijn ondernemersbloed waar het niet gaan kon en startte ik in 2017 wederom een eigen onderneming, genaamd ‘Caat Websitemarketing’.

Vliegende start door jarenlang opgebouwd netwerk

Voordat ik Caat Websitemarketing opstartte, was ik al jaren bezig met online marketing. Ik heb in die jaren veel geleerd en meerdere cursussen gevolgd om kennis te vergaren over verscheidene onderdelen binnen deze markt. Vanaf 2003 ben ik bezig met het opbouwen en onderhouden van mijn netwerk, bestaande uit contacten met andere linkbuilders en website eigenaren. Mijn jarenlang opgebouwde netwerk zorgde ervoor dat ik met Caat Websitemarketing een vliegende start kon maken. Begin 2018 stopte ik met werken bij de Brievenbuswinkel en zette ik mij volledig in voor mijn eigen onderneming.

 

 

 

 

Caat werkt net iets anders dan andere marketingbureaus

Ik heb mijn eigen marketingbureau inmiddels alweer heel wat jaren. Ik werk op een net iets andere manier dan veel marketingbureaus om mij heen. Ik ben Caat; niet meer en niet minder. Ik heb geen ambitie om een enorm bedrijf op te richten, ik vind mijn kleine onderneming prettig voor mezelf en voor mijn klanten. Of je me nu belt of een e-mail stuurt, je weet dat je altijd direct op de goede plek bent en dat je altijd meteen met de eigenaresse spreekt. Ik vind het belangrijk korte lijnen te houden met mijn klanten en om goed over opdrachten, eventuele wijzigingen en afspraken te kunnen communiceren. Geen lange wachttijden, geen ingewikkelde procedures en geen keuzemenu’s als je mij belt of appt.

Eerlijkheid duurt het langst

Ik ben nooit fan geweest van geautomatiseerde processen om websites naar een betere positie in de zoekmachines te brengen. In de jaren die ik inmiddels als linkbuilder versleten heb, heb ik veel van dergelijke technieken voorbij zien komen. Net als in het “echte” leven blijf ik erbij; eerlijkheid duurt het langst. Met eerlijkheid bedoel ik websites die door nuttige, goede informatie een hogere ranking in zoekmachines verdienen. Dus niet een website die door geautomatiseerde en gesponsorde processen, die niet gericht zijn op bezoekers, een hogere ranking in zoekmachines proberen te bereiken. Ik streef altijd naar een goed gebouwde en gestructureerde website met sterke teksten die niet enkel geschreven zijn voor de zoekmachine. Daarnaast ben ik van mening dat een prettig gebouwd linkprofiel, bestaande uit meerdere linkbuilding technieken, niet fout kan zijn. De eerlijkheid wordt beloond door Google en dat zie je natuurlijk terug in de ranking van je site. Dit is exact de werkwijze die ik hanteer in mijn onderneming en adviseer aan al mijn klanten.

De toekomst zit vol uitdagingen!

De werkzaamheden rondom online marketing worden nooit saai en zullen, zolang het internet bestaat, blijven bestaan. Ik zie de toekomst tegemoet met veel leuke uitdagingen op dit vlak. De technieken blijven veranderen en als marketeer blijf je leren. Dit zorg ervoor dat het interessant blijft, zelfs na vele jaren.